13 december, 2009

Ännu en vecka till enda..


Halloj alla Bloggare & Vänner!

Efter en vecka av genomförkylning börjar man så sakteliga återhämta sig. Nu får det allt vara bra med snoriga näsor, feber, rethosta och onda halsar, jag vill känna smaken av julglöggen och god mat...


Tänk att 3:e advent redan är här och Lucia idag, jag hänger inte med?..
I år har jag valt att använda min gamla symaskinslåda till adventsljusstake, enkel och söt.
Den pryder sin plats på bordet.
Började smyga fram lite tomtar och några "färgklickar rött" här hemma i helgen,
det är så mysigt!
Hittade så söta servetter på Åhlens som fick ta plats i min myrtenlåda.




I lördags kväll var vi med tjejgänget hos J på Junibacken
(visst har de döpt sitt hus till ett gulligt namn)
Det blev bubbel x 2 dvs. drickbart men även i deras utespa, helt ljuvligt!
Vi bjöds även på kanongod kräftstjärtssoppa med vitlöksbröd, mums,
skall allt ta och be om receptet och lägga ut det här..

Tack J och brudar för en helskön kväll!

I brist på fantasi och utan att komma tomhänt satte jag mig och pysslade lite.
Stämplade ett & tecken med J's barns namn. Blev lite gulligt.
Har härmat detta från bloggen I ett Litet Hus hon gör supermycket fint, tänk om man var så så duktig. Kika in i hennes blogg och webbutik vetja...
Mina & är i alla fall i trä och större bokstavsstämplar (hade inga mindre...=)...)


Lägger även ut några bilder och länk här bredvid på lite söta saker som jag köpte av gulliga Christa och Pia vid deras utställning. Kika får ni se.

Nä he, nu är det dax att ladda för en ny vecka med nya utmaningar!
Kramisar på er!

Anna panna

6 kommentarer:

  1. Ja nu vill man verkligen inte vara sjuk mer innan jul! Jag har också legat en tid och blir snart galen...
    Vad fina dina & blev. Var har du fått de stora stämplarna ifrån?

    Ha en riktigt bra vecka och pyssla på! :-)
    kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Vad fina de där &.en blev! Och vilken superfin adventsljusstake! Jag hoppas verkligen att ni får vara friska nu!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. HEJ! Å tack söta du för din fina länk, man blir ju så rörd! Tack. Fint kort du tagit. Å man hänger inte med ja? jag kan inte fatta att det redan varit 3:e advent oj oj men allt man har kvar att göra. Mmm låter härligt med soppan och brödet mums! ha en fin vecka rara du! kram

    SvaraRadera
  4. Som valigt underbara bilder!
    Vilken super snygg stake!
    Vilka fina konstverk med bokstäverna, då blev hon säkert jätte glad.
    Kramar från mig.<3

    SvaraRadera
  5. Hej igen! :-)
    Den fina girlangen finns såklart att köpa hos Dekorerat i Strängnäs om du gärna vill få tag på dessa zinkfigurer...*ler*

    SvaraRadera
  6. Hejsan Anna! Vad fin ljusstake.Vad fina bokstäverdu har gjort.Du blev hon väl glad.vad skoj att träffas ett gäng tjejer.Vad gott med soppa och bröd.Kanske kan man be om receptet.Ha en mysig vecka vännen kramiz Rita.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du hittat hit och ännu gladare att du skriver några rader. Tack snälla gulliga DU!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails