16 december, 2008

Julrosor från Granngården och växter att vårda..

Sitter och bläddrar bland reklambladen som överröser brevlådan. På sista sidan i Granngårdens utskick har de "Månadens växt" till erbjudande köp 2 för 99:- !
Har kikat på dessa underbart söta växter som , tro det eller ej, vill stå ute denna årstid. Ursöta och förhoppningsvis lite frostiga som välkomnar en när man kommer hem. Fleråriga dessutom..


Lite historia igen,

Legenden berättar att Jesus vid sin födelse besöktes av en herdinna som var så fattig att hon inte hade råd att köpa någon gåva. Då en ängel uppenbarade sig vällde tårar ur flickans ögon fram, och då de nådde den snötäckta marken växte snabbt en underskön blomma fram: julrosen.

Det ni...

Inomhus kan man ju alltid dekorera med Myrten, en annan favoritväxt. Tydligen ganska svår att sköta säger de, men jag brukar lyckas med de flesta växter så det borde väl gå bra!


Bild och zinkhus från Flitiga Fredrika

Olivträd en annan favorit...

På tal om bokstäver från mitt tidigare inlägg, mossa, en annan bra växt!

Visst är de söta, gjorda av hönsnätsstomme.

Och krans av Lammöron


Kolla in http://lottensvita.blogspot.com/ så inspirerande!


Måst till sist bara visa mitt fynd jag gjorde hos Pingstkyrkan som säljer en massa begagnade prylar. Jag som gillar "madonnor" och lite sån't.
Hittade en tavla med Maria och Jesusbarnet. Den är från och med nu en av våra jultavlor...
(Har inte tidigare haft jultavlor och nu har jag två stycken.. = ) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du hittat hit och ännu gladare att du skriver några rader. Tack snälla gulliga DU!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails