30 november, 2010

Blåbärsris och kärlek

Sitter och jobbar hemma med en massa saker som skall
vara på plats innan årsskiftet. Alltid samma visa så här dax.
Ute gnistrar det av frost och någon form utav ett skimrande dis
ligger i luften som i dag är ca -10 grader. Burr..
Snart kommer kidsen hem från skolan.
En liten fialotta som räknat ner på sin skolkritstavelvägg
dagarna till den 1 december, i morgon med andra ord.
På väggen hänger en paketkalender, den första någonsin för henne.
Här om dagen sa hon till mig och "mormor" att det var sådan jättetur
att hon kommit till oss för annars hade hon haft det jobbigt nu och framförallt hade hon inte haft världens bästa mormor och morfar!
Stumpan...ja hon har det bra nu.
Innan snön kom fick jag en liten blåbärsris kvist som Sessan
hade plockat vid skolan. Den fick ta plats på vår lilla skänk i hallen
och börjar få små fina blad.



Ja det är kärlek på hög nivå!
K R A M
Anna

2 kommentarer:

  1. Ett gott hjärta rymmer plats för mindre lyckligt lottade....En STOR kram till dig för ditt engegemang och kärlek...


    Loellan ♥

    SvaraRadera
  2. Hej!Jag följer din blogg och tycker att den är underbar!Men jag skulle vilja veta var du har köpt dina stämplar?Jag håller också på med stämpling och önskar också stora stämplar!
    Men jag vet inte vad jag skall hitta dom!

    Må så gott
    Millan

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du hittat hit och ännu gladare att du skriver några rader. Tack snälla gulliga DU!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails