10 januari, 2009

Barbie/bratzhus med rosa och lila hästar, ja vad gör man inte för en "tjejtjej"

Lördagkväll återigen och här sitter man......

Blev lite full i skratt när jag läste Sannas inlägg http://inredningsboden.blogspot.com/ (en go vän till mig som jag umgicks med när vi fick våra härliga numera tonåringar...= ))
"Smyger i
natten"....

Sitter här och smyger med datorn...!
Har lovat att inte peta på
datorn ikväll...men nu är det nästan natt...! =)
Grabbarna snusar för
fullt!

Ha ha...gulligt, ja ibland fastnar man men jag måste säga att det går i perioder. Har ju bloggat på annat håll tidigare typ bröllopsguiden..= ) Och så en hel del inlägg som går i innebandyns tecken och på tal om det har det varit en så'n dag idag.
Matcher, träningar och en massa annat runt omkring som skall flyta på. Härligt, tycker sååååå mycket om mina innebandy killar, tjejer, damer, herrar, glada motionärer och knattar! Börjar bli en del av "la familia" = )

Jag gick här och plockade lite och ställde precis undan Vanesas hästar som hon fick till sitt barbie/bratzhus som jag gjorde till henne i julklapp.
Oj vad kul det var. Fyndade återigen en hylla (typ högskåp hade jag bestämt mig för) 100:- på Pingstkyrkan.

Målade den vit och se'n var det bara att börja inreda våningarna som längst ner har ett inrett stall med två boxar. Till halm och "mat" har jag bastsnören, fungerar perfekt och skräpar inte.
Mina principer sprack lite då jag införskaffade en rosa och lila häst!?! Jag som är gammal hästtjej och järnkollen på hur det skall vara och se ut men jag kunde inte låta bli....
Riktiga "tjej" hästar med en massa tillbehör som sadel, träns, boots, strykkappor, transportskydd, borstar och små klämmor till manen.
(79:- på ICA MAXI, en bra affär, har allt men det brukar bli dyrt när man skall gå därifrån..)

Kan meddela att dessa används flitigt! Oj vad det är hästtävlingar och utställningar. de rids till och med till disco...he he... urgulliga. Nästan så man blir avundsjuk!

Här kommer några bilder. Vi kommer att fortsätta inreda vartefter så Vanesa får känna att hon också är med i "planerna", svårt för man vet ju hur man vill ha det själv men så skall man försöka tänka hur en sjuårig cool lite "brutta" typ tjej, tjej, glitter och prålälskare vill ha det och ja ni, då är det bara att gilla läget! = )



Nä he, bäst att gå ner och krypa in under täcket i soffan hos min nyduschade man!

1 kommentar:

  1. Hahaha ja ibland känner jag mig som en bov! Thomas undrar hur jag skulle känna om han ägnade lika mycket tid vid datorn...jag skull bli lite ledsen...det får man tänka på.
    Jag har blivit lite blogg galen. Jag erkänner! =)
    Nu ska jag åka till Åsby!!! Ska spana igenom din blogg ikväll!
    Kram igen /Sanna

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du hittat hit och ännu gladare att du skriver några rader. Tack snälla gulliga DU!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails