09 januari, 2009

Sol, tö och vårkänsla..

Hallå där vintern, var tog du vägen?

Sitter och försöker jobba (som vanligt för det mesta hemifrån) Min arbetsplats är lite som "tomten på loftet". Här har jag uppsikt över det mesta och ändå får jag sitta lite för mig själv.
Vår enplansvilla är på 140 kvm + loftdelen på närmare 30 kvm. Alldeles lagom för oss.

William, vår lilla stora kille (13 år = ) ) har sitt rum på loftet där vi också har en liten arbetshörna/mys & spelhörna samt toalett.
Mitt nästa projekt får bli att klä lite mer bokhyllor med tyg och mysa till det, har inte riktig hunnit med än...
Får i alla fall plats riktigt bra trots snedtaket på 6 meters höjd.


Frågar mig själv ibland hur jag som är så otroligt höjdrädd har vågat stå på en byggställning och laserat takbjälkar och målat ett antal kilometer råspont?! Man måste ha blivit lite knäpp under den där hektiska byggperioden...but, it was worth waiting for!
Som sagt, jag har en otroligt händig och driftig man så för det mesta står man för ide'erna och han för snickrandet!

För att återgå till ämnet som jag började skriva om så var det faktiskt så att jag sitter och lyssnar på "droppljud" utanför huset...det töar för fullt men jag hoppas och tror att det bara är tillfälligt för vintern får gärna stanna kvar ett tag till för min del.

Det skall däremot inte julen som gjort sitt för denna gång. Alltid lika mysigt att få plocka fram och skönt att få städa ut.
Den enda som jag har svårt att slita mig ifrån just nu är min ängel. Tror hon får stanna ett tag till sittandes på sin snöboll!


En goding från Plantagen av alla ställen..


Ha nu en riktigt trevlig helg!
KRAM


2 kommentarer:

  1. Ni har så härligt hus lyckost......trevlig helg du med.

    SvaraRadera
  2. Hej. Du är så välkommen så med din beställning.

    Kramar Emma

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du hittat hit och ännu gladare att du skriver några rader. Tack snälla gulliga DU!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails